About Me

My Photo
♥eida♥
i love myself.. i love my family like crazy.. i love mf frenz absolutely..
View my complete profile

Wednesday, August 25, 2010

abah,,,,,


ini abah aku,, MAHAT BIN SENIN
ni gambar waktu muda2 diela kan,,
gambar masa da tua xde xsmpat amikpun,
wktuni aku2pun bru bape thun tah,,
mmg thap2 bdak2 comel agi ar,, (hehhee)
tpi aku n abah aku xlamapun,,
seriously aku sgt2 rpat ngn abah aku standardla anak sulung
sbb2 kot aku cm ksar skit kot tpi ati cam desa permai
msa aku darjah 5 wktu2 aku bru blik dari sekolah,,
tbe2 je ade org ckp"k.long abah k.long xcident"
aku mcam rlexje xdepepn,,,
aku pkir biasajew standardla jtuh2 cm2kot
tpi aku tgok kt umah rmai org n mak aku xdepn kt umah
smua org wktu2 tau ckap "sbar,sbar,sbar"
fedupla akukan balik2 skolah je tbe2 cm2,,
2ari abah aku koma kt Hospital Besar Kuantan,,
mak aku plak masa2 tgah mngandungkan adiku yg bngsu
masa 2 kndungan mak aku bru 8bulan,,
ayah aku xciden ari selasa,rabu ayah aku stil koma,,
khamis adik aku yg bongsu lahir,, tp die xckup blan,,
n die ade pnyakit g6pd(xckup drah merah rsanya)
n jumaat ari yg pling aku trase skali (khilngan ayah aku)
die pgi tgglkan aku ngn adik2 aku yg wktu2 xtau pepun,,
klam kbut gak hdup aku dgn adik aku yg kna than kt wad
aku down glew masa2(tlalu down)
tpi mak aku pjuk aku
die ckp "long,apepun jdi kite kna kuat,
abah da xde,xde spe ygblh tlg ma slain along n
along xblh tnjuk kte sdih wlaupn ati kte sdih yg tramat sgt"
aku cuba kuat n jadikan abah aku inspirasi aku
n mak aku kkuatan aku slama aku hdupni
skrg aku bljr elektrik pun sbb abah aku,,
sbb bagi aku abah aku sgalanya untuk aku,,
spanjang aku hdup die xpnah mrah ktorg adk-bradik,,
n aku xmgkin akan dpt rsa cmne die mrah,,
so pda korg yg masih ade abah,,
hrgailah abah korg,, sbb ble die dah xde,,
xkan ade spe yg akan tgur korg,,
korg psti menyesal,,,,

0 gedik - gedik: